8oz (240ml) Amber Glass Straight Sided Cream Jar Round - 70-400 Neck

Estimated Replenishment Date: Dec 1 - Dec 31
Out of stock
SKU
K6720109
Get notified when this item is restocked
  • Made in the U.S.A.
  • 100% Recyclable Package
  • Food Contact Safe Type-III Glass
  • Straight body panel design ideal for silk screen decorating and label application
  • Ideal for light-sensitive product
  • 70mm wide mouth diameter fits most in-stock 70-400 closures
  • Straight-Sided Container

Additional Information

Specs:
More Information
Price Per0.81
Size8oz
Over Flow Capacity272.60cc
ColorAmber
Material / ResinType III Soda Lime Glass
ShapeRound
Neck / Closure Diameter70
Neck Finish400
Diameter / Width2.88
Height3.50
Item LengthN/A
Carton Pack36
Cartons / Pallet32
Shipping / Freight Information
Carton Weight: 21 lbs.
Carton Pack: 36 pieces
Description

Our 8oz (240ml) Amber Glass Cream Jar with a 70-400 neck finish is an excellent package for shelf differentiation and protection. On top of the many benefits glass has to offer, amber glass provides the extra benefit of providing an ultraviolet (UV) inhibitor.

Protection from UV light is ideal for product with light-sensitive properties and ingredients. Made of Type-III soda-lime glass this jar is food contact safe, but flexible enough to find utilization in a wide variety of markets and applications:

  • Personal Care and Beauty
  • Hand Cream and Powders
  • Candles
  • Dry Ingredients
  • Balms
  • Nutraceutical
  • Labware

The glass jar features a 70-400 neck that is compatibility with most in-stock, ready to ship 70-400 plastic and metal continuous thread (CT) closures.

Write Your Own Review
Only registered users can write reviews. Please Sign in or create an account
Customer Reviews

Items 1 to 10 of 12 total

Page
Show per page
  1. Ok
    Price
    40%
    I love the jars but unfortunately the packaging is terrible. Most of the jars are scratched and 3 came broken. The delivery was quick but very dissatisfied with the way it l’s shipped and packaged.

    **Bottlestore Response**

    Hello Jannet,

    We apologize for any inconvenience with the shipping, we will have someone reach out to you shortly to have this issue resolved.

    Review by

    Posted on

  2. Customer service is good, product is OK, shipping is terrible
    Price
    40%
    The jars are fine. However, more than half of them were broken. Customer service quickly sent new ones. One of those was also broken and many of the rest seemed like they might have been leftovers that weren't fit to sell with lots of imperfections in the glass. I don't think I can in good conscience sell many of these jars.


    **Bottlestore Response**

    Hello Alison,

    We apologize for any inconvenience due to the broken jars from the shipping process. Someone from our team will reach out shortly to help you with this issue.

    Review by

    Posted on

  3. you might want to wear gloves
    Price
    60%
    About 25% of my jars were broken. Took a chance because I was desperate for jars. I should have bought more to factor in the breakage as I know it was likely base on the reviews. Jars are shrink wrapped with very little padding around the edges. When the jars break, they shatter. So pieces everywhere. Should open outside. Cut myself many times shifting out the unbroken ones. Have not contacted the company yet for a refund as I still need to count the jars not broken.

    **Bottlestore Response**

    We apologize for any inconvenience, someone from our team will reach out to you shortly about this issue.

    Review by

    Posted on

  4. Awesome!
    Price
    100%
    I knew the Amber Jars were exactly what I needed. I worried about breakage.
    These came industrial strength shrink wrapped and then with the padding needed to keep them safe. Not one scratch or chip. 100% Success!

    Review by

    Posted on

  5. Over half our order was broken the other half scratched
    Price
    20%
    We received our order and over half of the jars were broken, the rest were so scratched from the broken glass they weren't usable. They really need another way to pack these jars. Just throwing them in a bag and surrounding them by expanded cardboard and hoping for the best isn't working. As you can see from all of the reviews, this is an issue.
    Still haven't heard back from the bottlestore.com on what they are going to do. It's sad because these are exactly what I need, but I'm probably going to have to find another source.

    **Bottlestore Response**

    We apologize for any inconvenience, our team is looking into this for you and will reach out to you shortly.

    Review by

    Posted on

  6. Great jars but usually arrive broken
    Price
    40%
    I have ordered several packages of the amber jars. Unfortunately, most of them have arrived partially broken. They have replaced and shipped my jars but I have had to reach out several times to confirm they are shipped. I am still waiting on my most recent replacement after inquiring twice about it.


    **Bottlestore Response**

    We apologize for any inconvenience/ delays in your orders. Someone from our team will reach out and help you get this sorted!

    Review by

    Posted on

  7. Not bad but need the shipping process looked at.
    Price
    60%
    I'm both happy that I've found a company that carries the jars/tops I need and frustrated that each order I've received has had multiple jars broken and several surrounding jars scratched/dinged up. I reached back out to get the latest order of broken jars remediated but have heard nothing back on that yet.


    **Bottlestore Response**

    We apologize for any inconvenience, and we will have someone from our team reach out to you shortly.

    Review by

    Posted on

  8. Missing caps
    Price
    40%
    3 caps are missing, making 3 jars useless.


    **Bottlestore Response**

    We apologize for any inconvenience, and we will have someone from our team reach out to you shortly to help you get this sorted.

    Review by

    Posted on

  9. Arrived broken and replacement/refund process taking too long
    Price
    60%
    These jars are great, however 1/3 arrived broken, the other 1/3 had scratch marks on them. I’m working with customer support to have these replaced or refunded but it’s been a week and nothing is sorted out yet.


    **Bottlestore Response**

    Hello Fan,

    We apologize for any delays and inconvenience. We will forward this information to our team and have them get in touch with you to get this sorted for you.

    Review by

    Posted on

  10. Fast & Easy
    Price
    100%
    Quality is great! The size of the bottles and the lids are perfect for what I need. Shipping was easy to track and delivery followed my comments. No Issues here and will definitely rebuy

    Review by

    Posted on

Items 1 to 10 of 12 total

Page
Show per page